در جستجوی کار(شعر طنز)

در جستجوی کار(شعر طنز)

 بنده دارم به خانه ام یک بِنت !


نه ببخشید یک پسر دارم 


که در این سن شده ست سربارم


ای کلید تمام مشکلها


حامی زشت ها و خوشگل ها !


حضرت مستطاب روحانی


تو خودت خوب و نیک می دانی


بنِگر تو به دست خالی ما 


معدنی هست در حوالی ما 


چاه گز هست نام این معدن


بیشتر شرح می دهم بعدا" !


بده دستور تا حسینِ مرا 


سرِ کارش کنند در آنجا


ساکت است او چنان که یک چوب است 


نیروی ساده هم که شد خوب است » !


باز هم نامه اش افاقه نکرد


ریشه ی آرزوش ساقه نکرد


دست از پا درازتر برگشت


با حسینِ خودش برابر گشت


زیر باد کولر پسر می ماند 


زیر آواز می زد و می خواند


پدرش گفت با دل پرخون :


« خون به دل کرده ای مرا ملعون


بس کن ای بد صدای بی مایه


رفت از تخم ، مرغ همسایه !


دائم از زیر در برو پسرک 


گر که بیکار هم شدی به درک


من برای تو می روم پی کار


شده ام نزد ناکس و کس ، خوار 


می نویسم برای تو نامه 


من بریزم برات برنامه »


تا حسین از پدر چنین بشنید


گریه سر داد و پر صدا نالید :


« باز هم گول این و آن خوردی ؟


باز هم دست بر قلم بردی ؟


بس نبودت که حین سربازی


کردی با آبروی من بازی ؟


این قلم نیست بلکه بولدوزر است 


که شب و روز در تِـتِـر تِـتِـر است !!


گر نخواهیم شغل و کارِ فلان 


چند باید دهیم بابا جان ؟ »


این چنین شد که این حسین آقا 


شده وردست حضرتِ بابا 


می رود با پدر به سوی بمو *5


در کنار پدر کنار عمو


سرِ کرت چغندر و جالیز


دامداری کنند گاهی نیز !


پرورش می دهند تعدادی


گاو و مرغ و خروس بابادی !


پدرش گفت پیش خود روزی :


« من رسیدم کنون به پیروزی

 

گرچه از او نگشت آبی گرم 


من از این وضعیت ندارم شرم 


گفته بودم شود حسینِ غیور 


روزگاری وزیر دام و طیور


حال هم گر نگشت وزیر به زور

 

در بَرَد کودِ زیر دام و طیور !!


مرتبط هست هر دوتا با هم 


پس وزیر است بچه ی ما هم !!


چه تفاوت کند چطور و چه جور ؟


چونکه اینجاست اصل ، نفسِ حضور !!!



حسن حاتمی بهابادی 


- مصراع داخل پرانتز از ابوالفضل زروئی نصرآباد است البته با کمی تفاوت


1- خش : خوب 


2 و 4- چادرملو و چاه گز : دو معدن سنگ آهن در نزدیکی بهاباد


3- قطرم : نام یک منطقه در نزدیکی بهاباد


5- بمو : نام یک منطقه ی کشاورزی در حومه ی بهاباد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: اشعارطنزمحض خنده
[ دو شنبه 19 اسفند 1392 ] [ 3:47 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]